Actros L s ProCabin
Nová forma efektivity.
Design, který se vyplatí: Actros L s kabinou řidiče ProCabin spojuje aerodynamiku šetřící palivo, komfort a bezpečnost – pro ještě vyšší efektivitu na cestách.
Highlighty
Práce a bydlení pod jednou střechou.
Neboť na dlouhých trasách se počítá každý litr paliva: Actros L má díky inovativnímu designu kabiny řidiče ještě lepší aerodynamiku. Přitom šetří pouze na spotřebě – nikoli však na bezpečnosti a komfortu. Řada asistenčních systémů poskytuje na cestách pocit bezpečí. A protože k pohodové jízdě patří i přestávky na odpočinek, nabízí vnitřní prostor vozidla s mnoha komfortními funkcemi klid a relaxaci.
- Aerodynamika, která má styl
- Komfort, který má smysl
- Systémová bezpečnost
Jednoduše efektivní: výrazný aerodynamický design kabiny řidiče ProCabin. Ve srovnání s předchozím modelem snižuje spotřebu Actrosu L až o 3 %1. Skvělý vzhled, který se vyplatí – při každém ujetém kilometru.
Snadná obsluha: Multimedia Cockpit Interactive 2 s hlasovým ovládáním a digitálními funkcemi.2 Prostě v pohodě: asistovaná jízda na vysoké úrovni a komfortní výbava kabiny řidiče.
Jednoduše bezpečnější jízda: nové a vylepšené asistenční systémy řidiče, jako jsou Active Brake Assist 6, Active Sideguard Assist 2 a Active Drive Assist 3. Dokážou rozpoznat osoby, vozidla a předměty a podporují při rychlé a přiměřené reakci.
Hospodárnost
Na první pohled efektivní.
Přední část prodloužená o 80 mm umožňuje ještě aerodynamičtější design. Každý detail kabiny ProCabin byl navržen tak, aby co nejvíce snižoval odpor vzduchu v přední části. Výsledek: zvýšení účinnosti až o 3 %1 ve srovnání s předchozím modelem. V kombinaci s úsporným motorem OM 471 3. generace je tou správnou volbou pro zvýšení efektivity na dlouhých trasách. A ani motor přitom nešetří výkonem. Díky funkci Top Torque je na stisknutí tlačítka k dispozici o 200 Nm větší výkon, což je užitečné ve stoupání a při zrychlování, např. při nájezdu na dálnici.
Nové hnací ústrojí
Účinnost a komfort na nové úrovni.
Rozdíl, který nadchne: Díky většímu odstupňování převodových stupňů nabízí nová převodovka G291 spolu s novým převodem zadní nápravy zcela nový pocit z jízdy v Actrosu L.
Převodovka G291 umožňuje rychlejší změnu převodového stupně ve vyšších převodových stupních a zajišťuje tak vyšší jízdní komfort a lepší zrychlení.
V kombinaci s kabinou ProCabin může hnací ústrojí v porovnání s předchozím modelem9 ušetřit až 4 % paliva.
Delší převod zajišťuje nízké otáčky motoru – a tím méně hluku v kabině řidiče.
Jemnější převod umožňuje přesnější řazení. Například při rozjíždění a manévrování se díky rychlejšímu silovému styku šetří spojka.
Delší hnací ústrojí poskytuje řidiči větší komfort, aniž by musel dělat kompromisy v oblasti výkonu.
Exteriér
Dobré osvětlení. Lepší výhled.
Při jízdě jsou nejdůležitějším senzorem oči. Actros L proto u osvětlení nedělá žádné kompromisy. Veškeré funkce osvětlení jsou provedeny v technologii LED. Pro ještě lepší světelný výkon jsou za příplatek k dispozici světlomety LED Matrix. Díky tomu máte za volantem skvělý výhled – a pro všechny ostatní je to impozantní pohled.
Komfort
Dokonalý přehled: Multimedia Cockpit Interactive 22
Ještě lepší přehlednost zajišťuje sekundární displej v Multimedia Cockpit Interactive 2. Prostřednictvím dotykové obrazovky nebo lišty spínačů můžete rychle a intuitivně ovládat klimatizaci, navigaci, telefonování, infotainment a další funkce. Není však nutné spouštět oči z provozu na silnici, nastavení a pokyny lze zadávat prostřednictvím hlasového ovládání.
Velká síla. Chytře přenesená na silnici.
Komfort a efektivita zároveň: systém Predictive Powertrain Control je navigačním systémem průběžně zásobován informacemi o trase. Stačí stisknout tlačítko na volantu a systém ví, kam chcete jet. Dokáže předvídavě ubírat plyn, zrychlovat a ve spojení s převodovkou PowerShift Advanced volit optimální převodový stupeň.
Téměř jako v cestovním automobilu: SoloStar Concept.
Je lepší řídit odpočinutý. Příplatková koncepce kabiny řidiče SoloStar přesvědčí charakterem opravdového obytného automobilu: s koutkem k sezení, abyste si mohli protáhnout nohy, se stolkem s přihrádkou na příbory, alternativními potahy sedadel a mnoha dalšími doplňky. Protože právě na dlouhých trasách se z nákladního automobilu stává druhý domov.
Kdo tvrdě pracuje, ten by měl spát na měkkém.
Dobrá postel je tím nejlepším uspávadlem. S vědomím následujících faktů se bude určitě spát dobře: lůžko v Actrosu L je široké 750 mm, až 2 200 mm dlouhé a disponuje plnohodnotným lamelovým roštem – sériově s jednodílnou 7zónovou matrací ze studené pěny o tloušťce 110 mm. Nahoru se přidá vrchní matrace o tloušťce 45 mm. Při takovém pohodlí v Actrosu L můžete zcela oprávněně popřát „dobrou noc“.
Více komfortu na přání.
Se správnou výbavou se v kabině řidiče budete cítit jako doma. Ještě více komfortu získáte za příplatek, např. matraci ExtraPremiumComfort o tloušťce 150 mm včetně vrchní matrace, druhou chladničku, ambientní osvětlení nebo zásuvku 230 V. A to se vyplatí. Neboť kdo bydlí a pracuje ve dne v noci v nákladním vozidle, musí si během přestávek pořádně odpočinout.
Bezpečnost
Bezpečnost bez kompromisů: asistenční systémy řidiče.
Bezpečnost vždy na prvním místě. S Actrosem L nejste nikdy za volantem sám. Máte k dispozici řadu bezpečnostních asistenčních systémů. Koneckonců, řídíte nákladní vozidlo Mercedes‑Benz Trucks, kde je pocit bezpečí za volantem samozřejmostí.
Plus pro bezpečnost: Vylepšená verze systému Active Brake Assist dokáže ještě lépe rozpoznat překážky a kritické situace – a reaguje výraznými výstražnými tóny až po automatické maximální brzdění. Kromě toho se zobrazí, když systém ještě není zcela aktivní.
Oboustranná bezpečnost ve standardní výbavě: Active Sideguard Assist nejnovější generace nabízí ještě lepší podporu při změně jízdního pruhu, předjíždění a odbočování v nepřehledných situacích.
Udržuje přehled: Front Guard Assist sleduje oblast před vozidlem a signalizuje možné nebezpečí – slouží pro bezpečné rozjíždění, manévrování a odbočování.
Nepolevující bdělost: Při dlouhých, monotónních jízdách se každý někdy unaví – ne však asistent sledování bdělosti (Attention Assist 2). Systém dokáže sledovat vaši koncentraci a zaznamenat nepozornost nebo únavu. Umí varovat akusticky a opticky.
Poradenství a služby
Servis v ceně.
Tak zůstane vaše nákladní vozidlo déle tam, kde vydělává peníze: na silnici. Individuální servisní smlouvy, hustá servisní síť a nepřetržitá dostupnost služby Mercedes‑Benz Trucks Service24h umožňují co nejkratší prostoje. Při údržbě – i ve výjimečných případech poruchy.
Mercedes‑Benz Trucks ServiceContracts
Více výhod pro dlouhodobé využití.
Se službou Mercedes‑Benz Trucks Complete je na cestách váš Actros L ziskový. A to až do 96 měsíců nebo 1 milionu ujetých kilometrů. Kompletní servisní balíček zahrnuje údržbu, opravy, výměnu dílů podléhajících opotřebení a mnoho dalšího.
Digitální služby
Využijte digitálního pomocníka pro správu vozidel, který vám pomůže zefektivnit provoz vašeho nákladního vozidla: s inteligentními službami jako Mercedes‑Benz Trucks Uptime, Fleetboard, TruckLive a zákaznickým portálem My TruckPoint for Mercedes‑Benz Trucks. Pro lepší plánování údržby, kratší návštěvy servisu, větší transparentnost na cestách – nebo dynamické plánování tras na základě dopravních informací v reálném čase. Mimochodem: naše služba Mercedes‑Benz Trucks Service24h je v případě poruchy ještě rychlejší, pokud má přístup k digitálním údajům Actrosu L.
Digitální služby.
Fleetboard
Se systémem Fleetboard zvýšíte efektivitu vašeho vozového parku a snížíte náklady i opotřebení. Nástroj pro správu vozového parku poskytuje údaje v reálném čase, abyste v každodenním provozu mohli váš Actros L řídit obzvláště ekologicky a s nízkou spotřebou paliva. I když je Actros L sám o sobě velmi úsporný, lze pomocí služby Analýza použití v systému Fleetboard spotřebu paliva ještě snížit. Na základě podrobného vyhodnocení individuálního stylu jízdy vašich řidičů jsou generovány důležité poznatky a doporučení k jízdě, vedoucí ke zlepšení stylu jízdy a s tím související nižší spotřebě paliva.
Mercedes‑Benz Trucks Uptime
Mercedes‑Benz Trucks Uptime kontroluje při uvedení do provozu stav mnoha systémů vašeho nákladního vozidla. Dokáže si všimnout kritických stavů – a odesílá preventivní pokyny k opravách a údržbě. Můžete tak reagovat rychleji a v předvídatelných případech výpadky zcela eliminovat. Doby nečinnosti se zkrátí. A s tím spojené náklady také.
My TruckPoint for Mercedes‑Benz Trucks a TruckLive
Správu vozidel a souvisejících smluv a informací lze snadno zvládnout s My TruckPoint for Mercedes‑Benz Trucks, digitálním zákaznickým portálem. Zde můžete Actros L také zaregistrovat a získat tříletý bezplatný přístup k TruckLive. Po uplynutí 36měsíční bezplatné fáze si můžete zakoupit TruckLive jako zpoplatněnou službu. Dokud jste zákazníkem Fleetboard Paid Services nebo máte uzavřenou servisní smlouvu s naší společností Mercedes‑Benz Trucks, zůstává služba TruckLive i po 36 měsících bezplatná.
TruckLive je váš vstup do našeho světa digitálních služeb. Umožňuje dynamické navádění po trase. Nabízí také užitečné funkce, jako je efektivní řešení údržby a mnoho dalších specifických služeb, které budou brzy k dispozici.
- Vylepšené řešení údržby díky aktuálním prognózám intervalů údržby
- Hlášení o událostech týkajících se nezbytných opravárenských opatření
- Transparentnost stavu vašeho vozidla, od opotřebení brzdového obložení, po tlak vzduchu v pneumatikách
- Kratší doby jízdy a lepší plánovatelnost díky dopravním informacím v reálném čase v navigaci vozidla
- Digitálně a zdarma: smlouvy přes My TruckPoint for Mercedes‑Benz Trucks a aktivace pro TruckLive1 pro vaše vozidla
1 Dokud vaše vozidla splňují technické požadavky pro TruckLive.
Finanční služby
Řešení na míru.
Finanční služby na míru od společnosti Daimler Truck Financial Services: Ať už se jedná o užívání nebo o vlastnictví vozidla – Daimler Truck Financial Services má individuální řešení pro vaše nákladní vozidlo i vaše podnikání.8
Záruka
Záruka pro řadu případů.
Kromě 12měsíční záruky s neomezeným počtem kilometrů pro kompletní vozidlo se rozšířená záruka Mercedes‑Benz Trucks na 36 měsíců vztahuje na díly hnacího ústrojí, resp. na skupiny dílů v oblastech motoru, manuální převodovky, automatické převodovky, rozdělovací převodovky, poháněné přední a zadní nápravy, hnacího ústrojí a retardér, podle způsobu použití až do max. 250 000 km, resp. 450 000 km.
Čerpací karta
Na cestách je o mě dobře postaráno
Čerpací kartou* se dá platit mnohem více, než jen pohonné hmoty. Čerpací karta spojuje mnoho užitečných funkcí zajišťujících mobilitu nákladního vozidla po celé Evropě**.
Zjednodušte si vyúčtování a kontrolu mýtného. Náš partner nabízí různá národní a mezinárodní řešení pro rychlé a nekomplikované vyúčtování mýtného. S UTA One® next můžete cestovat 18 zeměmi Evropy*** pouze s jediným mýtným boxem.
Ať už se jedná o poplatky za tunely, mosty nebo trajekty, mytí vozidel nebo parkování na hlídaných parkovištích – čerpací karta usnadňuje i hrazení těchto služeb mobility.
* Vydavatelem karet a smluvním partnerem je kooperační partner UTA Edenred. Další podmínky pro používání čerpací karty vyplývají ze smluvního ujednání se společností UTA Edenred.
** Andora, Belgie, Bosna a Hercegovina, Bulharsko, Dánsko, Německo, Estonsko, Finsko, Francie, Řecko, Velká Británie, Irsko, Itálie, Chorvatsko, Lotyšsko, Lichtenštejnsko, Litva, Lucembursko, Moldavsko, Černá Hora, Nizozemsko, Norsko, Rakousko, Polsko, Portugalsko, Rumunsko, Švédsko, Švýcarsko, Srbsko, Slovensko, Slovinsko, Španělsko, Česká republika, Turecko, Ukrajina, Maďarsko.
*** Belgie včetně tunelu Liefkenshoek, Bulharsko, Dánsko (včetně mostů a trajektů), Německo, Francie, Itálie (včetně trajektů společnosti Cantone), Chorvatsko, Norsko (včetně trajektů, mostů, tunelů a dálnic), Maďarsko, Rakousko, Polsko (A4, Katovice – Krakov) a síť tras e-Toll, Portugalsko, Švédsko (včetně mostů a trajektů), Švýcarsko včetně Lichtenštejnska, Slovensko, Slovinsko a Španělsko.
Technické údaje
Stvořen na dlouhé cesty.
Actros L je promyšlený do posledního detailu. Zjistěte více o variantách výbavy.
Technické údaje
Stvořen na dlouhé cesty.
Údaje o výkonu motoru
1 U modelů 963 4x2 a 6x2 valníky a tahače návěsů.
2 U 2. generace motoru OM 471 (M5B) je dostupná pouze v kombinaci s provedením motoru Euro V (M5Y) nebo provedení motoru Euro IV (M5X).
Varianty kabin řidiče
Všeobecné technické údaje
Vnější šířka |
2 500 mm |
Vnější délka |
2 395 mm |
Výška k stání mezi sedadly |
1 970 mm |
Výška k stání před sedadly |
1 830 mm |
Všeobecné technické údaje
Vnější šířka |
2 500 mm |
Vnější délka |
2 395 mm |
Výška k stání mezi sedadly |
1 990 mm |
Výška k stání před sedadly |
1 910 mm |
Všeobecné technické údaje
Vnější šířka |
2 500 mm |
Vnější délka |
2 395 mm |
Výška k stání mezi sedadly |
2 130 mm |
Výška k stání před sedadly |
2 050 mm |
Konfigurace náprav pro Actros L.
Vaše přání jsou důležitá: nechcete při práci dělat žádné kompromisy? Nebo hledáte řešení, která pokryjí více oblastí najednou? Ať už se jedná o 2nápravové nebo 3nápravové vozidlo – Mercedes‑Benz Trucks nabízí širokou paletu možností a kombinací. Přesně na míru podle vašich požadavků.
4×2
2nápravové vozidlo s jednou poháněnou zadní nápravou a uzávěrkou vyrovnávací převodovky.
6×2 / 2 VLA
3nápravové vozidlo s tuhou předsazenou nápravou (volitelně s obutím 17,5“nebo 22,5“) a poháněnou zadní nápravou včetně uzávěrky vyrovnávací převodovky.
6×2 / 4 NLA
3nápravové vozidlo s poháněnou zadní nápravou vč. uzávěrky vyrovnávací převodovky a druhé zadní nápravy ve formě řízené vlečené nápravy.
6×2 / 4 VLA
3nápravové vozidlo s řízenou předsazenou nápravou, poháněnou zadní nápravou a uzávěrkou vyrovnávací převodovky.
6×2 ENA
3nápravové vozidlo s poháněnou zadní nápravou včetně uzávěrky vyrovnávací převodovky a jednou vlečenou tuhou nápravou s jednoduchým obutím.
6×2 DNA
3nápravové vozidlo s tuhou předsazenou nápravou (volitelně s obutím 17,5“nebo 22,5“) a poháněnou zadní nápravou včetně uzávěrky vyrovnávací převodovky.
6×4
3nápravové vozidlo se dvěma poháněnými zadními nápravami, včetně mezinápravové uzávěrky a dvou uzávěrek nápravového diferenciálu.
Mohlo by vás také zajímat:
Více než pouhé nákladní vozidlo
Váš individuální nákladní vůz
Jsme na vaší straně
Na vyobrazeních a v textech mohou být uvedeny také příplatkové výbavy a příslušenství, které nejsou součástí standardní dodávky. Poskytnutá vyobrazení jsou jen příklady a neodráží skutečný stav originálních vozidel. Vzhled originálních vozidel se od těchto vyobrazení může lišit. Změny vyhrazeny. Vyobrazení a texty mohou obsahovat také typy, služby pro zákazníky, služby a výrobky, které nejsou v jednotlivých zemích nabízeny.
Daimler Truck AG, jako mezinárodně působící společnost, považuje rovné příležitosti, rozmanitost, otevřenost a respekt za základní hodnoty. To ukazujeme tím, jak myslíme, jednáme a komunikujeme. Všechny zvolené výrazy zahrnují samozřejmě všechna pohlaví a všechny identity.
1 Údaje na základě certifikačního měření VECTO s vozidly se srovnatelnou výbavou.
2 K dispozici od 02/2026.
3 Asistenční systémy umí řidiče pouze podporovat. Odpovědnost za bezpečné řízení vozidla nese i nadále v plném rozsahu řidič.
4 Příplatková výbava určená pouze pro určité konfigurace vozidel.
5 Příplatková výbava dodávaná pouze v kombinaci s řízením Servotwin, asistentem udržování odstupu, Active Brake Assist 6 Plus, asistentem regulace stability a Multimedia Cockpit, interactive.
6 Standardně v EU.
7 S příplatkovou výbavou S2J umí systém zabránit deaktivaci systému nouzového brzdění Active Brake Assist 6 Plus.
8 Produkty Daimler Truck Financial Services nejsou k dispozici ve všech zemích. Dostupnost na příslušném trhu lze ověřit u prodejce.
9 Actros L bez kabiny ProCabin s G281.
10 Od 02/26 bude systém Active Brake Assist 6 nahrazen systémem Active Brake Assist 6 Plus.