Nová forma efektivity.

Actros L s ProCabin

Nová forma efektivity.

Design, který se vyplatí: Actros L s kabinou řidiče ProCabin spojuje aerodynamiku šetřící palivo, komfort a bezpečnost – pro ještě vyšší efektivitu na cestách.

Highlighty

Práce a bydlení pod jednou střechou.

Neboť na dlouhých trasách se počítá každý litr paliva: Actros L má díky inovativnímu designu kabiny řidiče ještě lepší aerodynamiku. Přitom šetří pouze na spotřebě – nikoli však na bezpečnosti a komfortu. Řada asistenčních systémů poskytuje na cestách pocit bezpečí. A protože k pohodové jízdě patří i přestávky na odpočinek, nabízí vnitřní prostor vozidla s mnoha komfortními funkcemi klid a relaxaci.

Aerodynamika, která má styl.

Jednoduše efektivní: výrazný aerodynamický design kabiny řidiče ProCabin. Ve srovnání s předchozím modelem snižuje spotřebu Actrosu L až o 3 %1. Skvělý vzhled, který se vyplatí – při každém ujetém kilometru.

Komfort, který má smysl.

Snadná obsluha: Multimedia Cockpit Interactive 2 s hlasovým ovládáním a digitálními funkcemi.2 Prostě v pohodě: asistovaná jízda na vysoké úrovni a komfortní výbava kabiny řidiče.

Systémová bezpečnost

Jednoduše bezpečnější jízda: nové a vylepšené asistenční systémy řidiče, jako jsou Active Brake Assist 6, Active Sideguard Assist 2 a Active Drive Assist 3. Dokážou rozpoznat osoby, vozidla a předměty a podporují při rychlé a přiměřené reakci.

Hospodárnost

Na první pohled efektivní.

Přední část prodloužená o 80 mm umožňuje ještě aerodynamičtější design. Každý detail kabiny ProCabin byl navržen tak, aby co nejvíce snižoval odpor vzduchu v přední části. Výsledek: zvýšení účinnosti až o 3 %1 ve srovnání s předchozím modelem. V kombinaci s úsporným motorem OM 471 3. generace je tou správnou volbou pro zvýšení efektivity na dlouhých trasách. A ani motor přitom nešetří výkonem. Díky funkci Top Torque je na stisknutí tlačítka k dispozici o 200 Nm větší výkon, což je užitečné ve stoupání a při zrychlování, např. při nájezdu na dálnici.

Nové hnací ústrojí

Účinnost a komfort na nové úrovni.

Rozdíl, který nadchne: Díky většímu odstupňování převodových stupňů nabízí nová převodovka G291 spolu s novým převodem zadní nápravy zcela nový pocit z jízdy v Actrosu L. 

Na obrázku je detailní 3D model komplexní mechanické součásti, převodovky. Je v šedých odstínech a umístěn na tmavě šedém pozadí se světlejší oblastí vlevo dole.

Větší odstupňování převodových stupňů v převodovce G291 umožňuje jízdu při nižších rychlostech. Díky tomu lze s nákladním vozidlem snadněji, přesněji a rovnoměrněji manévrovat.

Na obrázku je detailní technický náhled zadní nápravy s díly převodovky, které jsou částečně rozříznuté, aby byly vidět vnitřní mechanismy. Součásti jsou v šedých odstínech s červenými akcenty, které zdůrazňují řezné plochy.

Převodovka G291 umožňuje rychlejší změnu převodového stupně ve vyšších převodových stupních a zajišťuje tak vyšší jízdní komfort a lepší zrychlení.

Mátově zelený Mercedes-Benz Actros L s kabinou řidiče ProCabin jede po silnici lemované stromy a je zobrazen zepředu. Slunce svítí jasně a vrhá dlouhý stín nákladního vozidla na asfalt.

V kombinaci s kabinou ProCabin může hnací ústrojí v porovnání s předchozím modelem9 ušetřit až 4 % paliva.

Muž s vousy, v modré košili, sedí na sedadle řidiče vozidla Actros L a drží volant. Dívá se doprava, zatímco silnice před ním je vidět čelním oknem.

Delší převod zajišťuje nízké otáčky motoru – a tím méně hluku v kabině řidiče.

Velký, mátově zelený Actros L stojí na vyasfaltované ploše, přičemž v centru pozornosti jsou přední část a přední kolo. V pozadí jsou vidět hory a zatažená obloha.

Jemnější převod umožňuje přesnější řazení. Například při rozjíždění a manévrování se díky rychlejšímu silovému styku šetří spojka. 

Muž s vousy, v modré košil, sedí za volantem Actrosu L a usmívá se. Drží volant oběma rukama a jede po silnici lemované stromy.

Delší hnací ústrojí poskytuje řidiči větší komfort, aniž by musel dělat kompromisy v oblasti výkonu.

Exteriér

Dobré osvětlení. Lepší výhled.

Při jízdě jsou nejdůležitějším senzorem oči. Actros L proto u osvětlení nedělá žádné kompromisy. Veškeré funkce osvětlení jsou provedeny v technologii LED. Pro ještě lepší světelný výkon jsou za příplatek k dispozici světlomety LED Matrix. Díky tomu máte za volantem skvělý výhled – a pro všechny ostatní je to impozantní pohled.

Exteriér
Exteriér
Exteriér
Exteriér
Exteriér
Exteriér
Exteriér
Exteriér
Komfort

Dokonalý přehled: Multimedia Cockpit Interactive 22

Ještě lepší přehlednost zajišťuje sekundární displej v Multimedia Cockpit Interactive 2. Prostřednictvím dotykové obrazovky nebo lišty spínačů můžete rychle a intuitivně ovládat klimatizaci, navigaci, telefonování, infotainment a další funkce. Není však nutné spouštět oči z provozu na silnici, nastavení a pokyny lze zadávat prostřednictvím hlasového ovládání.

Komfort

Velká síla. Chytře přenesená na silnici.

Komfort a efektivita zároveň: systém Predictive Powertrain Control je navigačním systémem průběžně zásobován informacemi o trase. Stačí stisknout tlačítko na volantu a systém ví, kam chcete jet. Dokáže předvídavě ubírat plyn, zrychlovat a ve spojení s převodovkou PowerShift Advanced volit optimální převodový stupeň.

Velká síla. Chytře přenesená na silnici.
Téměř jako v cestovním automobilu: SoloStar Concept.

Téměř jako v cestovním automobilu: SoloStar Concept.

Je lepší řídit odpočinutý. Příplatková koncepce kabiny řidiče SoloStar přesvědčí charakterem opravdového obytného automobilu: s koutkem k sezení, abyste si mohli protáhnout nohy, se stolkem s přihrádkou na příbory, alternativními potahy sedadel a mnoha dalšími doplňky. Protože právě na dlouhých trasách se z nákladního automobilu stává druhý domov.

Kdo tvrdě pracuje, ten by měl spát na měkkém.

Dobrá postel je tím nejlepším uspávadlem. S vědomím následujících faktů se bude určitě spát dobře: lůžko v Actrosu L je široké 750 mm, až 2 200 mm dlouhé a disponuje plnohodnotným lamelovým roštem – sériově s jednodílnou 7zónovou matrací ze studené pěny o tloušťce 110 mm. Nahoru se přidá vrchní matrace o tloušťce 45 mm. Při takovém pohodlí v Actrosu L můžete zcela oprávněně popřát „dobrou noc“.

Kdo tvrdě pracuje, ten by měl spát na měkkém.
Více komfortu na přání.

Více komfortu na přání.

Se správnou výbavou se v kabině řidiče budete cítit jako doma. Ještě více komfortu získáte za příplatek, např. matraci ExtraPremiumComfort o tloušťce 150 mm včetně vrchní matrace, druhou chladničku, ambientní osvětlení nebo zásuvku 230 V. A to se vyplatí. Neboť kdo bydlí a pracuje ve dne v noci v nákladním vozidle, musí si během přestávek pořádně odpočinout.

Kdo tvrdě pracuje, ten by měl spát na měkkém.
Bezpečnost

Bezpečnost bez kompromisů: asistenční systémy řidiče.

Bezpečnost vždy na prvním místě. S Actrosem L nejste nikdy za volantem sám. Máte k dispozici řadu bezpečnostních asistenčních systémů. Koneckonců, řídíte nákladní vozidlo Mercedes‑Benz Trucks, kde je pocit bezpečí za volantem samozřejmostí.

Více komfortu a bezpečí na cestách: Active Drive Assist 3 v Actrosu L kombinuje různé asistenční funkce, které usnadňují práci v kokpitu a pomáhají co nejvíce předcházet nebezpečným situacím.

Plus pro bezpečnost: Vylepšená verze systému Active Brake Assist dokáže ještě lépe rozpoznat překážky a kritické situace – a reaguje výraznými výstražnými tóny až po automatické maximální brzdění. Kromě toho se zobrazí, když systém ještě není zcela aktivní.

Oboustranná bezpečnost ve standardní výbavě: Active Sideguard Assist nejnovější generace nabízí ještě lepší podporu při změně jízdního pruhu, předjíždění a odbočování v nepřehledných situacích.

Udržuje přehled: Front Guard Assist sleduje oblast před vozidlem a signalizuje možné nebezpečí – slouží pro bezpečné rozjíždění, manévrování a odbočování.

Nepolevující bdělost: Při dlouhých, monotónních jízdách se každý někdy unaví – ne však asistent sledování bdělosti (Attention Assist 2). Systém dokáže sledovat vaši koncentraci a zaznamenat nepozornost nebo únavu. Umí varovat akusticky a opticky.

Poradenství a služby
Poradenství a služby

Servis v ceně.

Tak zůstane vaše nákladní vozidlo déle tam, kde vydělává peníze: na silnici. Individuální servisní smlouvy, hustá servisní síť a nepřetržitá dostupnost služby Mercedes‑Benz Trucks Service24h umožňují co nejkratší prostoje. Při údržbě – i ve výjimečných případech poruchy.

Více výhod pro dlouhodobé využití.
Mercedes‑Benz Trucks ServiceContracts

Více výhod pro dlouhodobé využití.

Se službou Mercedes‑Benz Trucks Complete je na cestách váš Actros L ziskový. A to až do 96 měsíců nebo 1 milionu ujetých kilometrů. Kompletní servisní balíček zahrnuje údržbu, opravy, výměnu dílů podléhajících opotřebení a mnoho dalšího.

Digitální služby

Digitální služby

Využijte digitálního pomocníka pro správu vozidel, který vám pomůže zefektivnit provoz vašeho nákladního vozidla: s inteligentními službami jako Mercedes‑Benz Trucks Uptime, Fleetboard, TruckLive a zákaznickým portálem My TruckPoint for Mercedes‑Benz Trucks. Pro lepší plánování údržby, kratší návštěvy servisu, větší transparentnost na cestách – nebo dynamické plánování tras na základě dopravních informací v reálném čase. Mimochodem: naše služba Mercedes‑Benz Trucks Service24h je v případě poruchy ještě rychlejší, pokud má přístup k digitálním údajům Actrosu L.

Digitální služby.

Fleetboard

Fleetboard

Se systémem Fleetboard zvýšíte efektivitu vašeho vozového parku a snížíte náklady i opotřebení. Nástroj pro správu vozového parku poskytuje údaje v reálném čase, abyste v každodenním provozu mohli váš Actros L řídit obzvláště ekologicky a s nízkou spotřebou paliva. I když je Actros L sám o sobě velmi úsporný, lze pomocí služby Analýza použití v systému Fleetboard spotřebu paliva ještě snížit. Na základě podrobného vyhodnocení individuálního stylu jízdy vašich řidičů jsou generovány důležité poznatky a doporučení k jízdě, vedoucí ke zlepšení stylu jízdy a s tím související nižší spotřebě paliva.

MercedesBenz Trucks Uptime

Mercedes‑Benz Trucks Uptime kontroluje při uvedení do provozu stav mnoha systémů vašeho nákladního vozidla. Dokáže si všimnout kritických stavů – a odesílá preventivní pokyny k opravách a údržbě. Můžete tak reagovat rychleji a v předvídatelných případech výpadky zcela eliminovat. Doby nečinnosti se zkrátí. A s tím spojené náklady také.

Mercedes‑Benz Trucks Uptime

My TruckPoint for MercedesBenz Trucks a TruckLive

Správu vozidel a souvisejících smluv a informací lze snadno zvládnout s My TruckPoint for Mercedes‑Benz Trucks, digitálním zákaznickým portálem. Zde můžete Actros L také zaregistrovat a získat tříletý bezplatný přístup k TruckLive. Po uplynutí 36měsíční bezplatné fáze si můžete zakoupit TruckLive jako zpoplatněnou službu. Dokud jste zákazníkem Fleetboard Paid Services nebo máte uzavřenou servisní smlouvu s naší společností Mercedes‑Benz Trucks, zůstává služba TruckLive i po 36 měsících bezplatná.

TruckLive je váš vstup do našeho světa digitálních služeb. Umožňuje dynamické navádění po trase. Nabízí také užitečné funkce, jako je efektivní řešení údržby a mnoho dalších specifických služeb, které budou brzy k dispozici.

  • Vylepšené řešení údržby díky aktuálním prognózám intervalů údržby
  • Hlášení o událostech týkajících se nezbytných opravárenských opatření
  • Transparentnost stavu vašeho vozidla, od opotřebení brzdového obložení, po tlak vzduchu v pneumatikách
  • Kratší doby jízdy a lepší plánovatelnost díky dopravním informacím v reálném čase v navigaci vozidla
  • Digitálně a zdarma: smlouvy přes My TruckPoint for Mercedes‑Benz Trucks a aktivace pro TruckLive1 pro vaše vozidla

1 Dokud vaše vozidla splňují technické požadavky pro TruckLive.

Finanční služby

Řešení na míru.

Finanční služby na míru od společnosti Daimler Truck Financial Services: Ať už se jedná o užívání nebo o vlastnictví vozidla – Daimler Truck Financial Services má individuální řešení pro vaše nákladní vozidlo i vaše podnikání.8

Řešení na míru
Záruka pro řadu případů
Záruka

Záruka pro řadu případů.

Kromě 12měsíční záruky s neomezeným počtem kilometrů pro kompletní vozidlo se rozšířená záruka Mercedes‑Benz Trucks na 36 měsíců vztahuje na díly hnacího ústrojí, resp. na skupiny dílů v oblastech motoru, manuální převodovky, automatické převodovky, rozdělovací převodovky, poháněné přední a zadní nápravy, hnacího ústrojí a retardér, podle způsobu použití až do max. 250 000 km, resp. 450 000 km.

Čerpací karta

Na cestách je o mě dobře postaráno

Čerpací kartou* se dá platit mnohem více, než jen pohonné hmoty. Čerpací karta spojuje mnoho užitečných funkcí zajišťujících mobilitu nákladního vozidla po celé Evropě**.

Public Charging / veřejné nabíjecí stanice

V evropské síti našeho partnera UTA Edenred můžete bez ohledu na značku získat palivo přibližně 170 značek ve 36 zemích**.

Karta je spojená s vozidlem

Zjednodušte si vyúčtování a kontrolu mýtného. Náš partner nabízí různá národní a mezinárodní řešení pro rychlé a nekomplikované vyúčtování mýtného. S UTA One® next můžete cestovat 18 zeměmi Evropy*** pouze s jediným mýtným boxem.

Doplňkové služby mobility

Ať už se jedná o poplatky za tunely, mosty nebo trajekty, mytí vozidel nebo parkování na hlídaných parkovištích – čerpací karta usnadňuje i hrazení těchto služeb mobility.

* Vydavatelem karet a smluvním partnerem je kooperační partner UTA Edenred. Další podmínky pro používání čerpací karty vyplývají ze smluvního ujednání se společností UTA Edenred.

** Andora, Belgie, Bosna a Hercegovina, Bulharsko, Dánsko, Německo, Estonsko, Finsko, Francie, Řecko, Velká Británie, Irsko, Itálie, Chorvatsko, Lotyšsko, Lichtenštejnsko, Litva, Lucembursko, Moldavsko, Černá Hora, Nizozemsko, Norsko, Rakousko, Polsko, Portugalsko, Rumunsko, Švédsko, Švýcarsko, Srbsko, Slovensko, Slovinsko, Španělsko, Česká republika, Turecko, Ukrajina, Maďarsko.

*** Belgie včetně tunelu Liefkenshoek, Bulharsko, Dánsko (včetně mostů a trajektů), Německo, Francie, Itálie (včetně trajektů společnosti Cantone), Chorvatsko, Norsko (včetně trajektů, mostů, tunelů a dálnic), Maďarsko, Rakousko, Polsko (A4, Katovice – Krakov) a síť tras e-Toll, Portugalsko, Švédsko (včetně mostů a trajektů), Švýcarsko včetně Lichtenštejnska, Slovensko, Slovinsko a Španělsko.

Technické údaje

Stvořen na dlouhé cesty.

Actros L je promyšlený do posledního detailu. Zjistěte více o variantách výbavy.

Podrobnosti o eActros 600.
Technické údaje

Stvořen na dlouhé cesty.

Údaje o výkonu motoru

1 U modelů 963 4x2 a 6x2 valníky a tahače návěsů.

2 U 2. generace motoru OM 471 (M5B) je dostupná pouze v kombinaci s provedením motoru Euro V (M5Y) nebo provedení motoru Euro IV (M5X).

Varianty kabin řidiče

Pohled zepředu na ProCabin Stream
Boční pohled na ProCabin Stream

Všeobecné technické údaje

Vnější šířka
2 500 mm
Vnější délka
2 395 mm
Výška k stání mezi sedadly
1 970 mm
Výška k stání před sedadly
1 830 mm

Pohled zepředu na ProCabin Big
Boční pohled na ProCabin Big

Všeobecné technické údaje

Vnější šířka
2 500 mm
Vnější délka
2 395 mm
Výška k stání mezi sedadly
1 990 mm
Výška k stání před sedadly
1 910 mm

Pohled zepředu na ProCabin Giga
Boční pohled na ProCabin Giga

Všeobecné technické údaje

Vnější šířka
2 500 mm
Vnější délka
2 395 mm
Výška k stání mezi sedadly
2 130 mm
Výška k stání před sedadly
2 050 mm

Konfigurace náprav pro Actros L.

Vaše přání jsou důležitá: nechcete při práci dělat žádné kompromisy? Nebo hledáte řešení, která pokryjí více oblastí najednou? Ať už se jedná o 2nápravové nebo 3nápravové vozidlo – Mercedes‑Benz Trucks nabízí širokou paletu možností a kombinací. Přesně na míru podle vašich požadavků.

2nápravové vozidlo 4x2

4×2

2nápravové vozidlo s jednou poháněnou zadní nápravou a uzávěrkou vyrovnávací převodovky.

3nápravové vozidlo 6×2 / 2 VLA

6×2 / 2 VLA

3nápravové vozidlo s tuhou předsazenou nápravou (volitelně s obutím 17,5“nebo 22,5“) a poháněnou zadní nápravou včetně uzávěrky vyrovnávací převodovky.

3nápravové vozidlo 6×2 / 4 NLA

6×2 / 4 NLA

3nápravové vozidlo s poháněnou zadní nápravou vč. uzávěrky vyrovnávací převodovky a druhé zadní nápravy ve formě řízené vlečené nápravy.

3nápravové vozidlo 6×2 / 4 VLA

6×2 / 4 VLA

3nápravové vozidlo s řízenou předsazenou nápravou, poháněnou zadní nápravou a uzávěrkou vyrovnávací převodovky.

3nápravové vozidlo 6×2 ENA

6×2 ENA

3nápravové vozidlo s poháněnou zadní nápravou včetně uzávěrky vyrovnávací převodovky a jednou vlečenou tuhou nápravou s jednoduchým obutím.


3nápravové vozidlo 6×2 DNA

6×2 DNA

3nápravové vozidlo s tuhou předsazenou nápravou (volitelně s obutím 17,5“nebo 22,5“) a poháněnou zadní nápravou včetně uzávěrky vyrovnávací převodovky.

3nápravové vozidlo 6x4

6×4

3nápravové vozidlo se dvěma poháněnými zadními nápravami, včetně mezinápravové uzávěrky a dvou uzávěrek nápravového diferenciálu.

Mohlo by vás také zajímat:

Více než pouhé nákladní vozidlo.

Více než pouhé nákladní vozidlo

Tvůj individuální nákladní vůz.

Váš individuální nákladní vůz

Jsme na vaší straně.

Jsme na vaší straně

Na vyobrazeních a v textech mohou být uvedeny také příplatkové výbavy a příslušenství, které nejsou součástí standardní dodávky. Poskytnutá vyobrazení jsou jen příklady a neodráží skutečný stav originálních vozidel. Vzhled originálních vozidel se od těchto vyobrazení může lišit. Změny vyhrazeny. Vyobrazení a texty mohou obsahovat také typy, služby pro zákazníky, služby a výrobky, které nejsou v jednotlivých zemích nabízeny.

Daimler Truck AG, jako mezinárodně působící společnost, považuje rovné příležitosti, rozmanitost, otevřenost a respekt za základní hodnoty. To ukazujeme tím, jak myslíme, jednáme a komunikujeme. Všechny zvolené výrazy zahrnují samozřejmě všechna pohlaví a všechny identity.

1 Údaje na základě certifikačního měření VECTO s vozidly se srovnatelnou výbavou.

2 K dispozici od 02/2026.

3 Asistenční systémy umí řidiče pouze podporovat. Odpovědnost za bezpečné řízení vozidla nese i nadále v plném rozsahu řidič.

4 Příplatková výbava určená pouze pro určité konfigurace vozidel.

5 Příplatková výbava dodávaná pouze v kombinaci s řízením Servotwin, asistentem udržování odstupu, Active Brake Assist 6 Plus, asistentem regulace stability a Multimedia Cockpit, interactive.

6 Standardně v EU.

7 S příplatkovou výbavou S2J umí systém zabránit deaktivaci systému nouzového brzdění Active Brake Assist 6 Plus.

8 Produkty Daimler Truck Financial Services nejsou k dispozici ve všech zemích. Dostupnost na příslušném trhu lze ověřit u prodejce.

9 Actros L bez kabiny ProCabin s G281.

10 Od 02/26 bude systém Active Brake Assist 6 nahrazen systémem Active Brake Assist 6 Plus.